GENERELLE OPLYSNINGER

Silfen ApS
Pilestræde 4, 2.
1112 København K
E-mail: info@silfenstudio.com
Tlf. +45 20 51 89 23
CVR. 40 91 23 20


PRISER OG BETALING
Alle priser på SILFEN's webshop er i danske kroner inklusiv moms. SILFEN forbeholder sig retten til at ændre de angivne priser uden forudgående varsel.

SILFEN webshop kan der betales med:
Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, American Express samt MobilePay.

Der tages ikke gebyr ved betaling på SILFEN webshop.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Internationale betalingskort man kan bruge hos SILFEN:

Maestro, Mastercard, VISA, VISA/Dankort

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra SILFEN's lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

LEVERING
Hos SILFEN bestræber vi os altid på, at yde den bedste service til vores kunder.
Alle ordrer afsendes indenfor 1-2 hverdage fra ordreafgivelse. Varerne sendes med GLS. Forventet leveringstid er derfor 1-3 hverdage.

Ordrer, der er gennemført på en fredag efter kl. 11.00, vil blive sendt den efterfølgende hverdag. Hvis leveringstiden beregnes til at blive længere, underretter vi dig naturligvis snarest om dette per e-mail. Du har herefter ret til, at annullere din bestilling.

FRAGT

Når du handler hos SILFEN kan du forvente lynhurtig fragt.

I en travl hverdag kan det være en udfordring, at være hjemme, når postmanden leverer pakken. Derfor kan du med GLS vælge, at få pakken leveret på din arbejdsplads eller til en pakkeshop i nærheden af dig, hvor du selv kan bestemme, hvornår du vil hente pakken. SILFEN tilbyder fri fragt på alle ordrer til Danmark, med GLS levering til en erhvervsadresse (levering skal kunne ske mellem kl. 8 - 16) eller pakkeshop i Danmark.


FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftligt per mail på info@silfenstudio.com. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at udfylde vores returnota og sende med retur. Vi anbefaler altid at du udfylder denne returnota, da vi derved har alle oplysninger, og hurtigere kan behandle din returpakke. Returnotaen finder du sammen med din faktura, når du modtager varen fra os. Du kan også vælge at hente en standard fortrydelsesformular her nederst.

Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Nægtes modtagelse af varen fratrækkes vores direkte udgifter for returneringen returbeløbet.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse, vil du altid få tilsendt en e-mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din returpakke.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den egentligt i brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig. Varen skal sendes uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion med mindre du udtrykkeligt har givet os besked om andet. I forbindelse med gaver kan du blot oplyse os det konto nummer, hvor du ønsker beløbet overført til.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes til:

ADAX A/S
Vestre Hedevej 18
4000 Roskilde
ATT. SILFEN RETURN

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi kan desværre ikke tilbyde, at tilpasse bytteordrer. Vi beder dig derfor selv om at afgive en ny bestilling på silfenstudio.com.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du bedes altid vedlægge en kopi af din faktura, så vi kan se at varen er købt hos Silfen ApS. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores returnota, som er medsendt pakken. Du kan også vælge at hente en standard fortrydelsesformular her. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav.

Varer der returneres til Silfen ApS skal være forsvarligt indpakket. Mærk pakken Webshop RETUR. Vi anbefaler, at varer returneres med GLS, og at det sendes som pakke. Derved kan pakken spores, og det udelukker tvivl om, hvorvidt en pakke er returneret, og pakken kan herefter efterlyses.

PERSONLIGE OPLYSNINGER

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 


Ingen personlige oplysninger, der registreres på silfenstudio.com bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis. Direktøren og Ecommerce Manager for Silfen ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet.

Shopsystemet anvender cookies. Cookies er nødvendige for at få webshoppen til at fungere, og sikre dig den bedst mulige oplevelse på SILFEN's webshop. Når du benytter SILFEN's webshop accepterer du, at vi bruger cookies. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette cookies, så kan dette gøres via dine browserindstillinger. Læs mere her
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordrer. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på u krypteret form, og gemmes i 5 år. Selve ”kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos Silfen ApS på en måde, som gør det muligt senere at logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra et evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Det er desuden valgfrit at få optaget sin e-mail adresse på en mail liste hos Silfen ApS, således at man løbende kan modtage nyheder og anden information fra SILFEN. Denne service kan til enhver tid til eller fra meldes, som man ønsker.
Jf. Persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes. 

Du kan skrive til os på info@silfenstudio.com

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på silfenstudio.com er Silfen ApS

 

REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Silfen ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven – omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert anvendelse, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles SILFEN indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

I forbindelse med en eventuel berettiget reklamation påtager SILFEN sig fragtomkostningerne. Kontakt os derfor på info@silfenstudio.com, så vi kan arrangere afhentning af reklamationen, eller vi kan tilsende en GLS pakkelabel, hvor pakken efterfølgende kan indleveres hos en valgfri GLS pakkeshop. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du bedes sende varen sammen med en nøjagtig angivelse af, hvor og hvad fejlen er, med samt gyldig købsdokumentation. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage.

Varen sendes til:

ADAX A/S
Vestre Hedevej 18
4000 Roskilde
ATT. SILFEN REKLAMATION

Er din bagage blevet beskadiget under rejse, HUSK at dette bør anmeldes med det samme til rejseselskabet ved ankomst. 
Har du spørgsmål kan du altid kontakte os på tel. +45 20 51 89 23 eller på info@silfenstudio.com

Har du sendt en vare ind til reklamation, vil du altid få tilsendt en e-mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav eller lignende.

REFUSION
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købssummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Silfen ApS har brug for dine kontooplysninger. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses per e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@silfenstudio.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Silfen ApS

Pilestræde 4, 2.
1112 København K
E-mail: info@silfenstudio.com
Tlf. +45 20 51 89 23
CVR. 40 91 23 20 

 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.09.2023